Papier czy ceramika – jakie kubki reklamowe wybrać?

0
282

Kubki reklamowe to znany od lat gadżet reklamowy. I przez wiele lat marketerzy bez większego wahania wybierali do swoich kampanii ceramiczne kubki z nadrukiem. Jednak od pewnego czasu sytuacja uległa diametralnej zmianie. Popularność zyskały bowiem kubki wykonane z papieru.

Które kubki z nadrukiem lepiej sprawdzą się w kampaniach promocyjnych? Postanowiliśmy sprawdzić najważniejsze zaletu obu rozwiązań.

Ceramiczne kubki reklamowe

Tradycyjne kubki reklamowe mają wiele zalet. Po pierwsze są gadżetami o względnie długim okresie użytkowania. Dzięki temu liczba kontaktów klientów z komunikatami marketingowymi i logotypem marki jest bardzo duża. Przekłada się to w oczywisty sposób na budowanie i zwiększanie świadomości marki.

Dodatkowo kubki z nadrukiem wykonane z ceramiki są gadżetami uniwersalnymi, które można wykorzystywać w każdej sytuacji. Doskonale nadają się na prezenty wręczane klientom np. przed świętami. Sprawdzają się także jako forma doceniania lojalności.

Ceramiczne kubki reklamowe mogą być także ciekawymi prezentami dla pracowników. Są używane zarówno w zestawach powitalnych jak również w zestawach świątecznych.

Kubki reklamowe z papieru

Papierowe kubki reklamowe przebojem zdobyły serca marketerów na całym świecie. Po pierwsze dlatego, że są zdecydowanie tańsze niż kubki ceramiczne. Oznacza to możliwość dotarcia do znacznie większych grup docelowych bez konieczności zwiększania budżetu. Choć oczywiście liczba kontaktów pojedynczego klienta z komunikatem marketingowym jest zdecydowanie niższa.

Warto również wspomnieć, że kubki reklamowe wykonane z papieru, ze względu na krótki okres wykorzystywania, dają możliwość częstych zmian w komunikacji z klientami. Ma to szczególne znaczenie np. w przypadku konkursów lub promocji. Fakt ten często wykorzystywany jest także w kampaniach łączących marketing tradycyjny z marketingiem internetowym.

Po trzecie papierowe kubki z nadrukiem uznawane są za ekologiczne. Jest to ważne zwłaszcza dla firm, dla których odpowiedzialność społeczna jest jednym z priorytetów. A firm takich jest coraz więcej. I więcej jest klientów doceniających takie prowadzenie biznesu.

Plastikowa alternatywa

A może warto postawić na coś zupełnie innego, czyli kubki reklamowe wykonane z plastiku? Na pierwszy rzut oka wydaje się to ciekawą alternatywą dla tradycyjnej ceramiki lub modnego papieru. Jednak nawet pobieżna analiza szybko pokazuje liczne wady tego rozwiązania. O jakich wadach mowa?

Po pierwsze kubki reklamowe wykonane z plastiku są uznawane przez wielu klientów za produkty nieprzyjazne środowisku. Ma to obecnie ogromne znaczenie i na bardziej rozwiniętych rynkach może wywołać negatywne skojarzenia z marką. Po drugie plastikowe kubki z nadrukiem uznawane są przez wielu za zdecydowanie mniej prestiżowe niż ich ceramiczne lub papierowe odpowiedniki. Fakt ten również nie wpływa pozytywnie na postrzeganie marki przez klientów.

Właśnie z tych powodów kubki wykonane z plastiku nie wydają się alternatywą dla gadżetów wykonanych z innych materiałów. A ich jedyną zaletą staje się stosunkowo niski koszt zakupu.