Logistyka dużych i małych firm – jakie magazyny wybrać?

0
76

Magazyny logistyczne to podstawa każdego przedsiębiorstwa zorientowanego na transport, dostarczanie i magazynowanie przesyłek. Mniejsze firmy mają jednak inne wymagania niż te duże – w czym leży różnica przede wszystkim?

Lokalizacja to ważny aspekt, zarówno dla dużych jak i dla małych przedsiębiorstw

Podstawowym aspektem jest lokalizacja magazynu i specyfika działalności firmy, która korzysta z magazynu. Branży gastronomicznej zależeć będzie na przykład na tym, by magazyny logistyczne znajdywały się w jak najbliższej lokalizacji do miejsca docelowego (np. restauracji, sklepu, hali produkcyjnej czy przetwórni). Firma zajmująca się dystrybucją towarów zwraca uwagę na jak najbardziej wypośrodkowane położenie pomiędzy poszczególnymi punktami docelowymi.

Poza tym, zwrócić uwagę należy na położenie magazynu względem dróg – także tych obsługujących ciężkie pojazdy – a dla dużych klientów także węzłów kolejowych czy lotnisk. Magazyny logistyczne które nie stanowią jedynego pośrednika między producentem a klientem powinny być dobrze skomunikowane a czas potrzebny na dojechanie z głównej drogi, rozładunek lub załadowanie należy minimalizować, by zachować płynność łańcucha dostaw.

Duże firmy chętniej inwestują w modyfikowanie magazynu tak aby dostosować powierzchnie do swoich specyficznych potrzeb

Małe przedsiębiorstwa zwracają większą uwagę na optymalizację kosztów. Niektóre z nich chętnie oddelegowują zadania dystrybucyjne firmom zewnętrznym. Inne z kolei wolą mieć wszystkie procesy pod swoją opieką. Niemniej jednak wśród firm z sektora MŚP wspólnym mianownikiem jest zwrócenie uwagi na optymalizację kosztów.

Z kolei dla dużych przedsiębiorstw kluczowe jest dostosowanie powierzchni magazynowych do specyficznych wymagań firmy, nawet kosztem dużych nakładów inwestycyjnych. Duże korporacje zdają sobie sprawę, że nawet drobne usprawnienia mogą mieć ogromny wpływ na efektywność funkcjonowania organizacji, dlatego powierzchnie magazynowe dla dużych korporacji z reguły muszą przejść więcej modyfikacji niż te, które są dedykowane firmom z sektora MŚP.

Artykuł sponsorowany | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.