Content marketing –  jak efektywnie go robić.

0
138

Zastanawiałeś się kiedyś co to content marketing i na czym polega? Jeśli masz problem z określeniem co powinnieneś zrobić, aby Twoje działania związane z nim były produktywne i chcesz, żeby content marketing był skuteczny to poniższy tekst jest dla Ciebie.

Co to jest content marketing?

Jest to nic innego jak marketing treści, który sprowadza się do trzech kluczowych obszarów. Pierwszy z nich to tworzenie i publikowanie treści na stronie internetowej lub w social mediach. Kolejnym obszarem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wybranej grupy docelowej. Dzięki temu otrzymamy obszar trzeci, czyli budowanie lojalności i zaangażowania grupy odbiorców. Content marketingiem jest również każdy wpis blogowych, który publikuje firma w działająca w sektorze B2B, grafika oraz prezentacja multimedialna. Głównym założeniem tworzenia treści marketingowych pozyskanie z niego dochodu. Dajemy naszemu potencjalnemu klientowi część wiedzy o usłudze lub produkcie i on z czasem staje się coraz bardziej przekonany do naszej oferty i w końcu od nas kupi. Coraz częściej mówi się, że chodzi o zyskanie uważności naszej grupy docelowej, bo dzięki temu mamy szansę, że pozyskamy klientów.

Co składa się na skuteczne publikowanie treści?

Najważniejsze to zacząć udostępniać, wydawać, publikować treść. Content marketing nie będzie działał, jeśli go po prostu nie zaczniemy robić. Na początkowym etapie nie przejmujmy się formą, treścią. Zacznijmy publikować i publikujemy regularnie. Jest to bardzo istotne, żeby nasze treści pojawiały się w określonym czasie; co tydzień, co miesiąc, co piątek. Pozwoli nam to na zdobycie uważności odbiorcy. Nie możemy zapomnieć o konkurencji, tworząc nasze treści zapoznajmy się z publikacjami naszej konkurencji. Postarajmy się ich nie naśladować, nie ścigać o frazy w Internecie. Niech nasz content marketing będzie inny, oryginalny, nie powielajmy treści naszej konkurencji. Jeśli chcemy dotrzeć do klientów musimy wiedzieć dla kogo chcemy pisać. Mamy określoną personę zakupową, czyli profil naszego odbiorcy i wiemy z jakimi problemami się boryka, jakie posiada wyzwania. Wykorzystajmy to w tworzeniu treści dla niej. Dzięki temu udostępnianie materiały będą konwertowane, czytane, oglądane. Content marketing będzie wtedy działał. Musi jednak pamiętać, żeby nie zatracać się w tematach. Udostępniania przez nas treść powinna być zawężona, ukierunkowana na dany temat.

Podsumowanie

Pamiętajmy, żeby na początku przygody z content marketingiem nie przejmować się tym co ludzie powiedzą. Publikujemy nasze treści regularnie, a jeśli mamy problem z określeniem naszej grupy odbiorów skorzystajmy z materiałów pomocniczych, szkoleń w których dowiemy się jak określić naszą buyer personę i dopasować treści do jej potrzeb.