Firmowy model b2b, a działania online…

0
201

Czyli słów kilka o tym, jak powinien wyglądać skuteczny marketing online w firmie o modelu b2b. Warto pamiętać słowa Hendersona Stuarta, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.” Świat biznesowy i nie tylko on, coraz szybciej przenosi się do wirtualnej rzeczywistości. Dlatego skuteczny marketing online – płatne reklamy, odpowiedni content, i marketing automation – dzisiaj nie jest jakąś mało czytelną fanaberią, ale koniecznością, by istnieć na rynku i zdobywać konkretnych klientów. Nawet w modelu b2b.

Co oznacza tajemniczy skrót B2B?

B2B – skrót pochodzi z języka angielskiego od business-to-business i oznacza transakcje, które są zawierane między minimum dwoma podmiotami gospodarczymi najczęściej. Są to transakcje bardziej skomplikowane od detalicznych, ale też dotyczące hurtowej ilości towaru i opiewające na wiele większe sumy. B2B określa także grupę docelową, ale i typ relacji, które występują pomiędzy przedsiębiorstwami.

Reklama online a model B2B

Wydawać by się mogło – pozornie oczywiście – że przy takim modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa, reklama czy sprzedaż online trochę mija się z celem. Nic bardziej mylącego. Obecnie wszystko bowiem opiera się o Internet. Sprzedaż online daje też sprzedawcom B2B możliwość przyspieszenia procesów realizacji zamówień. Dzieje się tak dzięki odpowiednim narzędziom – nowoczesnym, opartym na dedykowanych rozwiązaniach platformach e-commerce, które pozwalają przedsiębiorcom zaistnieć w sieci na wiele sposobów. A jeszcze niedawno strony internetowe B2B uznawano wyłącznie za sposób na zastąpienie przedstawicieli handlowych usługami technicznymi. Sama reklama płatna online wydawała się być zbędna. Nic jednak nie sprzeda się samo. Towar nieznany nie istnieje, choćby był najlepszej jakości. B2B więc zmienia się. Przedsiębiorcy, którzy działają w tym modelu biznesowym, potrafią korzystać ze swoich stron internetowych, by pozyskać nowych klientów, a także i zwiększyć swoje przychody. Strony B2B przyciągają nowych kupujących. Są łatwe w użyciu. Skupiają się na prostych procesach, które pozwalają zwiększyć liczbę konwersji. A co można jeszcze zrobić, by sprzedaż online była bardziej skuteczna?

Strategia marketingowa dla modelu B2B

Ile firm, tyle będzie strategii rozwoju. Są jednak trzy zasadnicze obszary marketingu online, na które warto zawsze postawić.

1. Reklama płatna

Warto na nią postawić, chociaż rezultaty trudno przewidzieć. Jednak im więcej jest nas w sieci, tym łatwiej można nas zauważyć. Co proponują w ramach płatnej reklamy specjaliści?  Najczęściej stosuje się: pozycjonowanie strony WWW. Poza tym popularne i skuteczne są kampanie PPC (pay per click) oraz linki sponsorowane w Gogole Ads. Można zastosować kampanie produktowe w Google Ads czy kampanie banerowe w GDN. Ciekawą opcją są kampanie video na YouTube oraz w mediach społecznościowych na FB i na Instagramie. Fachowcy polecają też remarketing (Google Ads i FB).

2. Content marketing

To inaczej marketing treści, który jest rodzajem strategii marketingowej w sieci. Dzięki odpowiedniemu contentowi można pozyskać nowych klientów. W ramach content marketingu publikuje się i promuje wartościowe treści. Są one skierowane do określonej grupy docelowej. Content marketing nie jest jednostronnym przekazem reklamowym. Pomaga w budowaniu i nawiązywaniu długotrwałych – czasem bardzo emocjonalnych – relacji z określoną grupą odbiorców.

3. Marketing automation

Jest znany również jako automatyzacja marketingu. Przede wszystkim bazuje na specjalnym, dedykowanym oprogramowaniu, które umożliwia firmie prowadzenie zautomatyzowanych, powtarzalnych działań marketingowych. Ułatwia więc na przykład wysyłanie maili. Ale nie tylko. Marketing automation to narzędzie, które daje możliwość prowadzenia zaawansowanych i bardziej złożonych kampanii reklamowych. Jest powiązane z innymi narzędziami. W ten sposób z łatwością można gromadzić więcej danych, a także skutecznie trafiać do grupy docelowej czy pozyskiwać leady.

Prowadzenie kampanii marketingowych online jest dzisiaj koniecznością w rozwjaniu każdego biznesu. Dlatego warto postawić na działania łączące płatną reklamę, content marketing, a także marketing automation.