Strona głównaIT w biznesieSystem CRM – dlaczego warto z niego korzystać?

System CRM – dlaczego warto z niego korzystać?

Kiedy firma zaczyna się rozrastać, przybywa nam klientów, a nasi pracownicy coraz częściej tracą kontrolę nad swoimi działaniami i gubią się w korespondencji e-mailowej, zaczynamy szukać rozwiązania, które przywróci nam ład i harmonię. Z pomocą może przyjść system CRM, który przy odpowiednim wdrożeniu jest w stanie pokonać powyższe trudności i sprawić, że wszystkie działania na klientach będą transparentne, a przede wszystkim mierzalne. Dlaczego warto skorzystać z takiego systemu? O tym poniżej – poznajcie 7 podstawowych korzyści płynących z efektywnego wdrożenia CRM w organizacji.

  1. Proaktywna obsługa klienta

Dzięki korzystaniu z systemu CRM nie zapomnimy zadzwonić do klienta w umówionym terminie i bardzo szybko przypomnimy sobie na jakim etapie się znajdujemy. Tego typu rozwiązania pozwalają na bardzo sprawną pracę na karcie klienta, gdzie z poziomu jednego kliknięcia często mamy dostęp do całej korespondencji, naszych notatek, danych kontaktowych, produktach i innych. Bardzo sprawnie możemy sprawdzić z kim długo nie mieliśmy kontaktu, do kogo powinniśmy ponownie zadzwonić i inne.

  1. Przemyślana organizacja pracy

System CRM umożliwia nam na zaplanowanie wszystkich działań i osadzenie ich w czasie, zazwyczaj również przy pomocy zintegrowanego kalendarza. Dzięki temu, jest bardzo znikoma szansa, że nie wywiążemy się z ustaleń pomiędzy nami, a klientem w terminie. Ponadto, pracując na szansach sprzedaży i obserwacjach lejka możemy bardzo sprawnie wyciągać wnioski i optymalizować nasze działania w przyszłości.

  1. Obsługa z dowolnego miejsca

Większość narzędzi jest dostępna w chmurze, a więc do połącznia się z systemem wystarczy Internet. Dzięki temu niezależnie, gdzie jesteśmy, mamy wgląd do tego co dzieję się w firmie. Nie ma znaczenia czy pracujemy w biurze, kawiarni lub domu – wystarczy sprzęt oraz Internet.

  1. Komunikacja

To bardzo istotny punkt! Ile razy zdarza się, że pracownik przebywa na urlopie bądź chorobowym, a klient odzywa się akurat do nas i oczekuje sprawnej odpowiedzi? Z reguły bardzo często. Dzięki systemowi CRM każdy pracownik z odpowiednimi uprawnieniami ma wgląd do karty klienta i wie na jakim jest on etapie. Dzięki temu nie zamrażamy tematu aż do powrotu jego opiekuna.

  1. Zabezpieczenie danych

Rotacja pracowników w firmach jest większa lub mniejsza. System CRM w takich sytuacjach pozwala nam na zachowanie całej historii kontaktowej oraz danych klienta. Pozwala nam to również na szybsze i sprawniejsze wprowadzenie nowego pracownika system działania przedsiębiorstwa. Ponadto, większość aktualnie dostępnych narzędzi na rynku gwarantuje odpowiednie szyfrowanie oraz tworzenie automatyczne kopie zapasowe, dzięki czemu nie musimy obawiać się, że dostęp do nich będzie miał ktoś niepożądany albo że utracimy dane w przypadku awarii.

  1. Monitoring i ciągła optymalizacja procesów

System CRM umożliwia nam monitorowanie i analizowanie efektów pracowników. Tego typu rozwiązanie możemy zastosować w przypadku całych działów lub pojedynczego pracownika, dzięki czemu sprawnie możemy monitorować rezultaty, wyciągać wnioski i optymalizować swoje działania, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wygrywania szans sprzedaży.

  1. Analizowanie i prognozowanie

Dzięki systemom CRM mamy szybki i nieograniczony dostęp do informacji, które są istotne do podejmowania ważnych decyzji w przedsiębiorstwie. Dzięki analizie jesteśmy w stanie szybciej zaobserwować trendy sprzedażowe, ale również oceniać nasze wyniki biznesowe aktualne jak i te przyszłe

Systemy CRM mają przede wszystkim ułatwiać i usprawnić pracę w firmie. Pozwalają nam sprawnie optymalizować działania i szybko wyciągać wnioski. Obecnie, rynek oferuje mnóstwo rozwiązań – możemy wybierać spośród wielu różnych opcji i funkcjonalności. Na blogu   Sellwise możemy znaleźć ranking systemów CRM, który z pewnością ułatwi wybór tym, którzy swoją przygodę z CRM dopiero zaczynają.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne