W niniejszym artykule przedstawiamy garść uniwersalnych wskazówek dla salonów z branży health and beauty. Jest to artykuł, który dla wielu właścicieli salonów kosmetycznych i fryzjerskich powinien być małą dawką inspiracji nakierowującą na pomyślenie co można zrobić, żeby postarać się o klienta.
Atmosfera jest najważniejsza
Budowanie dobrej relacji z klientami. Dlatego naszym zdaniem dobra atmosfera w salonie może odegrać kluczową rolę w utrzymaniu klientów. Klienci pokochają twój salon, jeśli ogólna atmosfera będzie relaksująca i wolna od zmartwień dnia codziennego. Postaraj się zbudować relację z klientem zbudowaną na przyjaznej atmosferze. Jeśli fryzjer lub kosmetyczka łatwo łapią wspólny język z klientem to zdecydowanie łatwiej o zbudowanie długoterminowych relacji.
Dobrze zorganizowane stanowisko pracy
Po atmosferze najważniejsza jest estetyka jaka panuje w salonie i dobra organizacja pracy. Salon fryzjerski to miejsce, które powinno być estetycznie zaaranżowane. Jeśli zatem Twój lokal wymaga remontu to nie powinieneś tego typu kosztów traktować jako zło konieczne, lecz śmiało możesz na to spojrzeć jak na inwestycję w rozwój biznesu.
Musisz zadbać o czystość swoją i czystość swojego miejsca pracy. Poza tym, że trzeba regularnie utrzymywać porządek w miejscu pracy to warto wykonywać regularne sprzątanie salonu oraz regularne zaopatrywanie salonu w kosmetyki. W lepszej organizacji harmonogramu pracy powinien pomóc system zarządzania salonem kosmetycznym.
Jakość oferowanych usług to najlepsza wizytówka każdego salonu
To na czym powinno się skupić przede wszystkim to dostarczanie wysokojakościowych usług. Staraj się więc dotrzymywać wszystkich obietnic bez kompromisu w kwestii jakości, aby twoi klienci wracali do Twojego salonu nie z powodu niskich cen lub miłej atmosfery, lecz ze względu na wysoką jakość otrzymywanych usług. Krótkoterminowo dobrą atmosferą lub niską ceną można pozyskać klientów ale w długoterminowej perspektywie to jakość broni się sama.