Ograniczanie kosztów prowadzenia firmy podczas pandemii

0
187

W trakcie pandemii wszelkie oszczędności są na wagę złota. Dlatego bez pozbawiania kogoś pracy czy rezygnowania z innych niezbędnych lub przyjemnych aspektów funkcjonowania firmy, można oszczędzić w inny sposób. Poznaj praktyczne metody na ograniczenie wydatków przedsiębiorstwa w tym trudnym dla wszystkich czasie. Może część z dobrych nawyków zostanie z Tobą na dłużej?

Jak oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych w biurze?

Jednym z kosztów istotnych niemal dla każdej firmy są materiały eksploatacyjne. Wśród nich wymienić można przybory biurowe, notatniki, mazaki, papier do drukarki oraz tonery do drukarek. O ile łatwo sobie wyobrazić oszczędność papieru – robocze pliki wystarczy drukować na wcześniej użytych już z jednej strony kartkach – to jak oszczędzić tusz do drukarki? Nic trudnego – wystarczy użyć wysokiej jakości zamienników tonerów do drukarek, które znaleźć można na stronie https://tonatuszu.pl/materialy-eksploatacyjne/tonery/tonery-prism i stanowią niezaprzeczalnie łatwą metodę, by oszczędzać na każdej wydrukowanej stronie.

Użycie zamienników tonerów nie oznacza wcale, że wydruk będzie gorszej jakości czy wręcz sprzęt ulegnie uszkodzeniu. To mity powielane przez producentów drukarek, którzy często na tuszach zarabiają więcej niż na samym sprzęcie. Zamienniki tonerów do drukarek to bardzo zbliżone do oryginałów produkty, tyle że w lepszych cenach.

Jak obniżyć koszty wynajmu biura?

Wynajem przestrzeni biurowej ma duży udział w kosztach przedsiębiorstwa stacjonarnego. Ten wydatek też można zoptymalizować. Na początek zastanów się, czy Twoja firma potrzebuje tak dużej przestrzeni, jaką masz do dyspozycji. Sposobem na cięcie kosztów jest podnajęcie części biura innej firmie, która w ten sposób uczestniczy w comiesięcznym zobowiązaniu. W przypadku dużego biura możesz sporo zaoszczędzić i przeprowadzić to na tyle umiejętnie, by nie psuć nikomu komfortu pracy.

A może biuro w ogóle nie jest potrzebne? Wiele firm funkcjonuje całkowicie w trybie zdalnym, na co wpływ również miała pandemia i zmiana systemu pracy. Home office w wielu przypadkach sprawdza się doskonale i w ten sposób wynajem biura nie jest już potrzebny.

Czy sprzęt biurowy musi być kosztowny?

Również do tej kwestii można podejść tak, by w efekcie zaoszczędzić. Jednym ze sposobów na znalezienie oszczędności jest ubezpieczenie sprzętu biurowego. W sytuacji jego awarii nie musisz martwić się o wysokie koszty naprawy lub konieczność kupna nowego. To inwestycja długoterminowa, ale z pewnością się opłaci.

Inną metodą jest zakup używanego sprzętu. To spora oszczędność, gdy zamiast nowych przedmiotów wybierzesz sprzęt po leasingowy lub odkupisz go od innego przedsiębiorstwa. Nie zawsze też wszystko trzeba mieć na własność – gdy z czegoś korzystasz sporadycznie, wówczas zastanów się nad wypożyczeniem tej rzeczy.

Oszczędzaj codziennie na mediach i wspieraj środowisko

I wreszcie media – na nich też można sporo oszczędzić. Warto pamiętać o najprostszych podstawach, takich jak gaszenie światła, wyłączanie sprzętu czy oszczędzanie wody. Możesz także zyskać, zgłębiając swoje umowy z dostawcami prądu, gazu, czy Internetu, bo być może znajdziesz korzystniejszą ofertę. Nawet jeśli nie – negocjuj! Gdy współpracujesz przez dłuższy czas z jakimś podmiotem, masz ku temu podstawy. I wreszcie pamiętaj o tym, by rachunki zawsze płacić na czas. To bowiem sposób na oszczędności na niepotrzebnych odsetkach.