Jak reklamować to skutecznie – postawmy na fajne gadżety!

0
30

Przechodząc ulicą większych miast z pewnością niejednokrotnie spotkaliśmy się z osobami rozdającymi ulotki. Prawdą jest, że przez wiele lat była to jedna z najpopularniejszych form marketingu bezpośredniego. Z uwagi jednak na to, że stała się tak często wykorzystywana, ludzie przestali zwracać na nią uwagę, a sama w sobie ulotka chwilę po wręczeniu zazwyczaj szybko trafiała do kosza. Trzeba było działać i wymyślić coś nowego – bardziej trwałego, użytecznego i skutecznego. Tak narodziły się właśnie wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe – od prostych, ale ponadczasowych długopisów, przez kubki, po nieco droższe, ale jakże lubiane przez obdarowywanych pendrive’y i inne. Przy ogromnym wyborze musimy się na coś się zdecydować. Co w naszym przypadku okaże się najlepsze?

Pomyślmy zawczasu!

Rozpoczynanie bezpośredniej kampanii reklamowej to coś, do czego powinniśmy przystąpić po zbadaniu rynku – o ile bowiem wspomniane przez nas długopisy są uniwersalne i nie wymagają od nas większego zastanowienia, o tyle bardziej zmyślne i zapadające w pamięć gadżety muszą zostać odpowiednio dobrane. Przede wszystkim powinny pasować do naszego targetu, a więc przede wszystkim do grupy wiekowej (czy też płci), na którą nastawione są nasze produkty i usługi. Wiadome jest, że kierując je do ludzi w młodym wieku powinniśmy postawić na coś, czym będą chcieli pochwalić się znajomym. „Patrz, co dostałem!” – to słowa, w które tak naprawdę celujemy. Niosą ze sobą bowiem tak zwaną „marketingową kulę śnieżną” – gdy gadżetem zainteresują się znajomy obdarowanego, ten chętniej podzieli się informacją na jego temat w mediach społecznościowych. Pocztą pantoflową zacznie się mówić o naszej firmie – a to jest przez nas jak najbardziej pożądane.

Jaki powinien być ten najlepszy gadżet?

Skoro wiemy już, jaki efekt chcemy finalnie osiągnąć, pomyślmy, który gadżet jest nam w stanie to zapewnić. Przede wszystkim postawmy na trwałość, nie podążając za przykładem wspomnianej we wstępie ulotki. Zainwestujmy w coś, co z odbiorcą zostanie na dłużej, a dłuższy będzie również czas, w trakcie jakiego będzie to naszą reklamą.